zarabianie przez polecanie
Zarabianie na polecaniu profesjonalnie określane mianem afiliacji, cieszy się coraz większym zainteresowaniem wśród osób poszukujących łatwego sposobu na szybki zarobek przez Internet. Wydawcy naliczana jest prowizja za określone działanie osoby, która skorzystała z jego polecenia. Ile zatem można zarobić na afiliacji? Dużo w tej sytuacji tak naprawdę zależy od nas samych – naszego podejścia do afiliacji oraz ilości wolnego czasu, jak zamierzamy przeznaczyć na płatne rekomendowanie produktów lub usług. Pracę tę można traktować jako pracę dodatkową, bądź pełno etatowe zajęcie. Najbardziej doświadczeń wydawcy są w stanie zarobić nawet kilkanaście tysięcy miesięcznie!

Najpopularniejsze modele rozliczeń w afiliacji

W przypadku współpracy polegającej na poleceniu produktów bądź usług wyróżniamy kilka podstawowych modeli rozliczeń.
– CPC (Cost Per Click) – wynagrodzenie za każde kliknięcie w link lub baner reklamowy;
– CPL (Cost Per Lead) – wynagrodzenie za prawidłowo wypełniony formularz zawierający dane kontaktowe klienta;
– CPA (Cost Per Action) – wynagrodzenie za wykonanie konkretnej akcji jak np. wzięcie udziału w konkursie, logowanie do systemu, zapis na newsletter, wypełnienie formularza czy obejrzenie filmu;
– CPS (Cost Per Sale) – wynagrodzenie za sprzedaż produktu;
– CPV ( Cost Per View) – wynagrodzenie za wyświetlenie rekomendowanej strony.
Warto pamiętać o tym, że prowizja za polecenie naliczana jest zazwyczaj z kilku tygodniowym opóźnieniem, co jest spowodowane tym, że niektórzy klienci dopiero po pewnym czasie decydują się na zakup rekomendowanego produktu.