zarabianie przez internet

Marketing afiliacyjny czy też partnerski jest jedną z najpopularniejszych form zarabiania w Internecie. Wskazuje się też, że marketing afiliacyjny ma jeszcze duży potencjał wzrostu (w parze ze wzrostem e-handlu). Może się nawet okazać, że osoby nieświadome czym jest marketing partnerski mogą na nim zarabiać.

Czym jest marketing partnerski, a czym program partnerski?

Często myli się pojęcia marketing partnerski (afiliacyjny) z programem partnerskim. Odpowiadając co to jest afiliacja należy uważać na zamienność pojęć. Raz oznacza to marketing afiliacyjny, a raz program partnerski. Mimo, że w ramach Internetu jest to dopuszczalne uproszczenie, to należy mieć świadomość różnic.

Marketing partnerski (afiliacyjny, ale potocznie: afiliacja) to budowanie więzi z klientami. Chodzi nie tylko w zaproponowanie takiego produktu, który odpowie na potrzeby klienta (podstawowa relacja), ale również zapewnienie, że dokonał od słusznego wyboru i skontaktowanie się później z klientem.

Marketing afiliacyjny może się opierać między innymi relacji partnerskiej. Dopiero wtedy można więc mówić o programie partnerskim. Program partnerski (afiliacyjny, też potocznie afiliacja) to internetowy sposób dystrybucji, w których sprzedawca zapewnia partnerom dystrybucyjnych prowizję w zamian za pozyskanie klienta. Co ważne, pozyskanie klienta niekoniecznie musi być rozumiana jako zakup produktu.

Na czym się zarabia?

Można uznać, że jest to najskuteczniejsze zarabianie w Internecie. Nie ma limitu zarobków i wynikają one z rzeczywistej potrzeby Internautów. Często nawet znalezienie sprzedawcy głównego nie jest kłopotliwe. Istnieją odpowiednie serwisy (ogłoszeniowe, ale też dbające o jakość współpracy, czyli programy partnerskie).

Niektórzy właściciele blogów mogą zamieszać na nich linki do innych produktów. Jeśli tekst będzie odpowiednio napisany, a tematyka blogu powiązana z produktem (albo produkt uniwersalny), to klient powinien wykonać akcję. Jako akcję uznaje się czynność, którą musi wykonać klient, aby sprzedawca zapłacił partnerowi dystrybucyjnym.

Najpopularniejszą akcją jest płatność za sprzedaż. Partner otrzymuje część z ceny zakupu. Czasami konieczne jest tylko wejście z odpowiedniego hiperłącza, a czasami skorzystanie z kodu. Niemniej cieszącą popularnością jest prowizja za kliknięcie (unikalne wejście w odsyłacz), instalację (programu) czy rejestrację.

Najbardziej pożądana jest jednak prowizja dożywotnia. Może to dotyczyć na przykład usługi cyfrowej. Partner otrzymuje prowizję tak długo, jak klient przedłuża usługę. Często prowizja dożywotnia obejmuje też rejestrację klienta w sklepie internetowym i jego każde następne zakupy (z użyciem tego konta).