Dlaczego warto działać w marketingu affiliacyjnym

W ostatnim czasie co raz bardziej popularna staje się praca przez internet. Ma to bezpośredni związek ze zmianą trybu życia, jak również sytuację wywołaną pandemią. Rozglądając się za możliwościami zarabiania online z pewnością spotkałeś się ze słowem afiliacja. Brzmi nieco tajemniczo, jednak wcale nie jest tak zawiłe jakby mogło się wydawać.

Czym jest marketing afiliacyjny?

Pierwsze nasuwające się pytanie co to jest afiliacja? Afiliacja inaczej marketing afiliacyjny (ang. affiliate marketing) opiera swoje działanie na współpracy sprzedawcy, czyli reklamodawcy oraz partnera, czyli afilianta, który pełni niejako funkcję pośrednika w procesie sprzedaży.

Jednak nie można powiedzieć, że afiliacja jest bezpośrednią techniką marketingową, a raczej jednym z modeli zatrudniania całkowicie niezależnych pracowników, którzy motywowani odpowiednio wysokim wynagrodzeniem, zajmują się działaniami o charakterze marketingowym, mającymi na celu sprowadzenie nowych, potencjalnych klientów na stronę internetową reklamodawcy.

Z kolei z punktu widzenia reklamodawcy, afiliacja jest dobrą możliwością stosunkowo łatwego spieniężenia każdego wysiłku, który został włożony w stworzenie witryny internetowej, a także stanowi idealną alternatywę dla popularnych sieci reklamowych.

Afiliacja od strony klienta

Reklamą partnerską może być praktycznie każdy baner widoczny na stronie, mailing, wysłany link, jak również cała witryna internetowa. Niezależnie od wybranej ścieżki, po której ma zmierzać potencjalny klient, na jej końcu znajduje się link kierujący do strony reklamodawcy. Ale ale o wcale nie jest taki zwykły link, ale taki, który pozwala na identyfikację konkretnego partnera. Jak może wyglądać link partnerski?

Przykład: http://witryna-reklamodawcy.pl/pp/ref/identyfikator-partnera

Link służy do tego, aby reklamodawca mógł wiedzieć, któremu ze swoich partnerów zawdzięcza sprzedaż i jaka jest jej wysokość, co w konsekwencji prowadzi do ustalenia prowizji partnerskiej, czyli wynagrodzenia końcowego.

Jak zarabiać na afiliacji i czy się to opłaca?

No dobrze, ale z pewnością zadajesz sobie pytanie za co tak naprawdę płacą reklamodawcy. Wszelkie programy partnerskie opierają się głównie na promowaniu produktów wysokomarżowych. Mogą to być e- booki, wyroby jubilerskie, usługi finansowe, czy edukacyjne. Wynika to przede wszystkim z dosyć wysokich kosztów promocyjnych. Nie jest to optymistyczna wiadomość dla reklamodawców, jednak ze strony partnerskiej oznacza to dobre zarobki.

Przykładowe stawki:

  • 20% od wartości dokonanej transakcji w sklepie internetowym z audiobookami,
  • 14 zł za wypełnienie formularza, który jest niezbędny do wzięcia pożyczki gotówkowej w jednym z
    wybranych banków,
  • 12 gr za pozyskanie unikalnego użytkownika serwisu o charakterze edukacyjnym,
  • 5 zł za pozostawienie numeru kontaktowego na witrynie jednego z operatorów komórkowych,
  • 0,6% wartości uruchomionego kredytu hipotecznego w jednym z banków (czyli 1800 zł od kredytu
    300 tys. zł),
  • 10% wartości transakcji do której doprowadził polecony partner.

To o czym koniecznie należy pamiętać, że przedstawione stawki mają charakter wyłącznie orientacyjny. Realne wynagrodzenia w programach partnerskich jest zróżnicowane i zależy przede wszystkim od konkretnego reklamodawcy. Jednak w zdecydowanej większości przypadków jest to od 30 nawet do 200% (w niektórych przypadkach) przytoczonych kwot.

Jednym z najbardziej rozpowszechnionym modelem partnerskim jest Pay Per Sale, czyli udział w wartości sprzedaży. Ale jak można zauważyć istnieją równie interesujące formy jak Pay Per Lead, czyli pozostawienie numeru kontaktowego, Pay Per Click, za unikalnego użytkownika, cze Pay Per Call, czyli wykonanie telefonu do reklamodawcy.

Zarabianie pieniędzy w softmatketingu czyli biznesie z polecenia.

Biznes DuoLife to biznes rekomendacji , biznes z polecenia tzw sofrmarketing, co to znaczy ? – to znaczy że rekomendując produkty i pokazując ten rodzaj biznesu mogę zarabiać: 3000 zł (trzy tysiące złotych)  5000 zł (pięć tysięcy złotych) 20 000 zł (dwadzieścia tysięcy złotych) i dużo więcej.

Zobacz!

Najskuteczniejsze zarabianie w internecie w kilku krokach.

Praktycznie każdy może zarabiać na marketingu afiliacyjnym. Bardzo często wystarczy posiadać konto na Facebooku, czy Instagramie, aby móc polecać jakiekolwiek produkty. Prawda jest jednak nieco bardziej brutalna. To co jest najważniejsze to mieć komu te produkty polecać, czyli mieć grono stałych odbiorców, którzy będą zainteresowani skorzystaniem z przedstawionej oferty.

Aktualnie programów partnerskich jest tak wiele, że można bez najmniejszego problemu dobrać najbardziej dopasowany program pod siebie. Ostatnio można zauważyć tendencje do tworzenia witryny pod konkretny program afiliacyjny. W tym przypadku dobrze dysponować wiedzą z zakresu tworzenia stron internetowych oraz znajomością działań marketingu internetowego.

Wybierając program partnerski warto skupić się na takim, który będzie najbardziej odpowiedni pod kompetencje i umiejętności potencjalnego partnera. Przede wszystkim w pierwszej kolejności należy się zastanowić czym mogliby się zainteresować odbiorcy strony, czy bloga, fani na Facebooku lub odbiorcy z listy mailingowej. Pozwoli na na bardziej naturalny dobór produktów.

Jednak jak znaleźć ten konkretny program, z którego można skorzystać? Dobrym krokiem jest znalezienie sklepów internetowych lub instytucji finansowych, które taki program oferują. Najczęściej link do programu partnerskiego można znaleźć w stopce danego sklepu. Jeśli go tam nie ma, zawsze można napisać do sklepu z pytaniem o afiliację. Czasami mogą być zrzeszeni w konkretnej sieci afiliacyjnej, wówczas napiszą , w jakiej sieci musisz się zarejestrować. Sieci afiliacyjne, z których można skorzystać to między innymi: convertiser.pl, zanox.pl czy webepartners.pl.

Sprzedaż przy pomocą programów afiliacyjnych zawsze odbywa się na podstawie linków polecających (ang. refferal link). Jest to specjalnie wygenerowany link z konkretnym identyfikatorem danego partnera, dzięki czemu sklep lub sieć afiliacyjna wie, że dany klient pochodzi konkretnie od Ciebie. Tego typu link zapisuje u danego internauty specjalne ciasteczko (ang. cookie), dzięki czemu nawet, jeśli dany internauta zakupi coś w sklepie po kilku/kilkunastu dniach, nadal zostanie naliczona prowizja właśnie dla Ciebie. Linki zazwyczaj generowane są bezpośrednio w panelu afiliacyjnym, do którego zyskuje się dostęp po rejestracji w wybranym programie.

Jedno z najbardziej powszechnych pytań to ile można faktycznie zarobić na afiliacji? Odpowiedź jest oczywista chociaż dla wielu mało zadowalająca. Wysokość osiąganych dochodów całkowicie uzależniona jest od umiejętności sprzedażowych partnera, jego doświadczenia i nieco szczęścia.  Najlepsi z najlepszych potrafią zarobić nawet kilkadziesiąt tysięcy miesięcznie. Są to wyjątki i nie należy nastawiać się na tak wysokie kwoty. Realnie wprawni marketerzy są wstanie osiągnąć 1000-2000 złotych, dlatego dobrze jest traktować afiliację jako jedno ze źródeł swojego dochodu. To o czym warto pamiętać, że niektóre branże, jak na przykład usługi finansowe, są znacznie lepiej płatne niż pozostałe.

Jeśli zaś chodzi o sposób wypłaty zarobionych pieniędzy, zależny jest on od warunków wybranego programu partnerskiego. Najczęściej jednak jest to zwykły przelew na wskazane konto bankowe. Niektóre z programów oferują wypłacanie środków pieniężnych na konta typu PayPal, Neteller, czy Skrill. W przypadku rozliczeń przychodów najłatwiej jest przy prowadzeniu własnej działalności gospodarczej. W takim przypadku wystarczy wystawić rachunek lub fakturę. Posiadanie firmy nie jest jednak konieczne. W przypadku osób fizycznych najlepszym rozwiązaniem jest podpisanie umowy o dzieło lub umowy zlecenie. Na początku kolejnego roku otrzymuje się PIT, który należy rozliczyć z odpowiednim urzędem skarbowym. Istnieje jeszcze opcja, która opiera się na umowie dzierżawy powierzchni reklamowej. W tym konkretnym przypadku sam partner musi się rozliczyć i samodzielnie odprowadzić odpowiednią wysokość podatku do urzędu skarbowego.

Ogromną wygodą jest możliwość rezygnacji praktycznie w każdej chwili z programu partnerskiego. Programy afiliacyjne nie zobowiązują w żaden sposób do określonego czasu wykonywania poleceń programu. W dowolnym momencie można przerwać swoje działania nawet na kilka miesięcy, po czym wznowić swoją działalność. Co ważne nie ma przy tym praktycznie żadnych formalnych wymagań.

Czy da się rozwijać swoją karierę w programach afiliacyjnych?

Rozwój kariery w kontekście programów partnerskich polega w głównej mierze na poszerzaniu i rozwoju swoich umiejętności w zakresie umiejętności marketingowych. Im większa wiedza tajników marketingu online, tym większe szanse na sprzedaż i wyższą prowizję od niej. czyli większy dochód. Dlatego też warto stawiać na rozwój w takich tematach jak: SEO, e-mail marketing, pozyskiwanie płatnego ruchu (np. PPC) czy chociażby optymalizacji konwersji.

Afiliacja jako dochód pasywny jest wygodnym i co ważniejsze w pełni bezpiecznym sposobem zarabiania pieniędzy. I chociaż nie zawsze jest Eldorado i wypłaty nie osiągają zawrotnych sum, warto skorzystać z tej opcji dywersyfikacji swojego dochodu. W tych niepewnych czasach posiadanie wielu zróżnicowanych źródeł dochodu może przynieść pożądaną stabilność i poczucie bezpieczeństwa.