Marketing w mediach społecznościowych (SMM) jest potężnym sposobem na zwiększenie świadomości marki, zbudowanie lojalnych zwolenników, przyciągnięcie nowych klientów i zwiększenie sprzedaży poprzez media społecznościowe. Sprawdza się też idealnie do budowania grupy odbiorców dla marketingu afiliacyjnego i softmarketingu.
Promocja w mediach społecznościowych sprawdza się równie dobrze w przypadku małych firm i start-upów, jak i dojrzałych i dużych przedsiębiorstw; zarówno firm B2C, jak i B2B.
Twoi klienci już spędzają dużo czasu i wchodzą w interakcje z różnymi markami poprzez media społecznościowe. A jeśli nadal nie angażujesz swoich odbiorców poprzez Facebook, Twitter, Instagram, Pinterest czy YouTube, to prędzej czy później możesz stracić lojalność swoich odbiorców, a tym samym przegrać z konkurencją.
Jakość marketingu w mediach społecznościowych przeniesie Twoją firmę na wyższy poziom. Dzięki skutecznym narzędziom SMM Twoja marka zyska wielbicieli, a Twoja firma nowych klientów i zwiększy sprzedaż.
W ciągu ostatnich kilku lat, wraz ze wzrostem liczby użytkowników różnych sieci mediów społecznościowych, marketing w mediach społecznościowych stał się bardzo skutecznym narzędziem dla wielu firm. Jednocześnie jednak wzrosła konkurencja o uwagę każdego użytkownika. Nie oznacza to jednak, że marketing w mediach społecznościowych nie jest już skuteczny.
Czym jest marketing w mediach społecznościowych? (SMM Marketing)
Social Media Marketing, lub po prostu SMM, jest formą marketingu internetowego, która polega na tworzeniu i udostępnianiu treści w mediach społecznościowych, aby osiągnąć swoje cele biznesowe w marketingu i brandingu.
Oprócz bezpłatnego publikowania postów (tekstów, filmów, zdjęć i innych treści), które zachęcają odbiorców do zaangażowania, SMM obejmuje również promocję za pomocą płatnych reklam w mediach społecznościowych.
Przygotowałem dla Ciebie krótki przegląd mediów społecznościowych i przewodnik krok po kroku na temat SMM, który pozwoli Ci zrozumieć SMM i pomoże Ci szybciej promować swoje konta i poprawić jakość obecności Twojej firmy w mediach społecznościowych.
Opierając się na moich radach, będziesz w stanie wybrać odpowiednią sieć mediów społecznościowych dla swojej firmy i zacząć rozwijać swój własny plan marketingu w mediach społecznościowych już dziś.
Dlaczego Twoja firma potrzebuje marketingu w mediach społecznościowych
Marketing w mediach społecznościowych pomaga osiągnąć wiele celów:
- przyciąganie ruchu do Twojej witryny;
- wzrost liczby sprzedaży;
- zwiększenie świadomości marki;
- kreowanie wizerunku marki;
- poprawa jakości komunikacji i interakcji z odbiorcami docelowymi.
Im większa grupa odbiorców w mediach społecznościowych, tym łatwiej będzie Ci wypełnić lejek sprzedażowy ruchem przychodzącym i zwiększyć sprzedaż.
Można oczywiście obejść się bez tego kanału marketingu cyfrowego i absolutnie nie trzeba być obecnym na wszystkich platformach. Ale jeśli to narzędzie może pomóc w skuteczniejszym osiąganiu celów, nie ma sensu go ignorować.
Marketing w mediach społecznościowych: zacznij od planu
Zanim zaczniesz tworzyć kampanie marketingowe w mediach społecznościowych, zdecyduj, jakie są Twoje cele biznesowe. Po tym wszystkim, rozpoczęcie kampanii marketingowej w mediach społecznościowych bez strategii jest jak wędrówka przez las bez mapy.
Podczas określania celów marketingowych w mediach społecznościowych, zadaj sobie pytanie:
- Co chcesz osiągnąć dzięki SMM?
- Jakie są Twoje cele?
- Kto jest waszym dobiorcą docelowym?
- Gdzie „mieszkają” Twoi docelowi odbiorcy i jak będą się zachowywać w sieciach społecznościowych?
- Jaką wiadomość chcesz przekazać swoim odbiorcom za pomocą SMM?
Twoja firma powinna nie tylko stać się źródłem informacji do strategii SMM, ale także nią zarządzać.
Na przykład projekt eCommerce lub firma podróżnicza, ze względu na swój potężny komponent wizualny, bardzo skorzysta na obecności na Instagramie lub Pintereście. Podczas gdy firma B2B, która sprzedaje oprogramowanie do analizy danych dużym firmom, odniesie więcej korzyści z Twittera lub Linkedina.
Od czego zacząć? – porady marketingowe w mediach społecznościowych
Jesteś już gotowy do rozpoczęcia ekscytującej podróży SMM? Oto kilka wskazówek, które pomogą Ci zrobić skuteczny marketing online w mediach społecznościowych.
Zrób badania
Zbadaj swoją grupę docelową i stwórz portret swojego klienta. Pierwszym krokiem do stworzenia strategii promocji w mediach społecznościowych jest określenie, kto jest Twoim idealnym klientem i grupą docelową. Określ, dla kogo chcesz tworzyć treści i czym te osoby się charakteryzują. Pomoże Ci to skupić się na ich zainteresowaniach i potrzebach podczas tworzenia i publikowania postów.
Zastanów się, do jakich osób chcesz dotrzeć i dlaczego. Jak byś ich sklasyfikował jako grupę?
Wiedza ta pomoże Ci zidentyfikować rodzaj treści, które przemówią szczególnie do Twoich subskrybentów i potencjalnych klientów. W ten sposób będziesz w stanie tworzyć angażujące treści, które będą przemawiać do Twoich odbiorców.
Zbadaj swoją konkurencję
Zapisz się na strony swoich głównych konkurentów i studiuj ich zachowania i strategie promowania treści w mediach społecznościowych. Jak często zamieszczają treści? W jakich godzinach? Z jakich platform lub społeczności internetowych korzystają w tym celu? Jakich liderów opinii angażują w swoją promocję w mediach społecznościowych?
Jeśli Twoi konkurenci używają jakiegoś kanału lub narzędzia marketingowego w swoich mediach społecznościowych, które przynosi widoczne pozytywne rezultaty, przeanalizuj je. Zbadaj je pod mikroskopem i weź z nich skuteczną taktykę.
Stwórz plan treści dla mediów społecznościowych
Jak już wspomniałem wcześniej, stworzenie planu SMM jest ważne. Nie zaczynaj losowo umieszczać przypadkowych treści na swoich stronach, próbując promować swoje produkty lub usługi. Zrób dobrze przemyślany plan 1-2 tygodnie wcześniej, który będzie służył jako harmonogram i da jasne zrozumienie co, kiedy i gdzie zamieszczać.
Twórz angażujące i unikalne treści w mediach społecznościowych. Podobnie jak w przypadku innego marketingu online, treść jest podstawą marketingu w mediach społecznościowych. Powinieneś regularnie publikować naprawdę wartościowe informacje, które Twoi klienci uznają za interesujące i przydatne. Treści, które udostępniasz na mediach społecznościowych mogą zawierać:
- zdjęcia;
- filmy;
- infografiki;
- praktyczne przewodniki;
- linki;
- posty tekstowe;
- pliki audio;
Ile można zarobić w Klubie DuoLife i jak to osiągnąć?
Jak każdy biznes generujący tak wysokie zarobki trzeba poświęcić mu sporo zaangażowania, i może on stać się dla Ciebie głównym źródłem dochodu. Sprawdź ile można zarobić w Klubie DuoLife.